Laman

SHEBBIE's - berterima kasih!

DUNIA SHEBBIE...!

semoga semua yg shebbie usahakan di sini dapat memberikan sesuatu kebaikan buat diri kalian yg sudi mengunjungi blog shebbie yg sangat simple nie...shebbie akan mencuba sebaik mungkin untuk berkongsi segala yg shebbie ada & tahu...semoga diberkati hendaknya...insyaAllah...

subscribe dunia shebbie

Add to Google Reader or Homepage

SHEBBIE's - nak tahu ke?

Foto saya
...happy...happy...happy...

Kamis, 28 April 2011

SHEBBIE - jom jalan-jalan dehhh....!

- as salam semua...shebbie semalam sangatlah sibuk di Putrajaya selepas berulang-alik ke Lukut, PD...

- di sini di Putrajaya kami mempromosi projek rumah yang sudah siap di mana kami menyahut seruan kerajaan untuk menjadikan program RUMAH PERTAMA ku... berjaya...sukses....

- pada yang mahu membeli rumah boleh bertandang di mana-mana saja lokasi yg mengadakan pameran...pada yang ingin melawat rumah contoh pun boleh...nak tengok lot rumah yang menjadi idaman pun boleh...eishh...pokoknye semua boleh....hehehehe

- rumah dah siap nie bagus jadi taklah tertipu macam projek terbengkalai tu...membuat pelaburan begini sangat menguntungkan di mana andai anda boleh bertahan tak perlu lama tunggu pasti anda dapat sebuah keuntungan andai mahu menjual semula...tak pun disewakan saja...

- kalu berminat nak mempelajari ilmu melabur dalam hartanah meh leee bersantai dengan shebbie...yang penting semangat mau ada haaaa...bukan hanya sekerat jalan...

- buat masa nie shebbie ada dua projek rumah baru untuk di jual...rumah lelong pun ada lagi best tau...bila lagi nak melabur kan? ketika masih muda nie laaa kita kuat berusaha...jangan putus asa...

- anda cuma bayangkan lokasi di mana anda mahu & rumah yang bagaimana...insyaAllah shebbie sedia membantu kerana shebbie sangat suka & gembira kalu ramai antara kita berharta...bukan apa untuk generasi akan datang...semakin susah dah nie...Asia di ambang keperitan dalam soal ekonomi...berhati-hati & berwaspada dalam aliran tunai juga berhemahlah bila berbelanja...

okay laaa...kita berehat seketika dengan mempelajari resepi shebbie nie plak yea...semalam shebbie teringin makan pecal pari...waaaa...apa lagi shebbie pung buat juga laaaa...layan selera hehehehe...

fuhhhh...seklai cooobaaa pasti nak lagi....

RESEPInya;

1 ekor ikan pari yang sederhana besar (dipotong mcm biasa tu)
1 bakul plastik kecil cekur
1 bakul plastik kecil cili api kalu tak pedas jenis cilinya...cili api kg sket jew yea...
1/2 potong belacan ( dibakar)
3 biji bawang putih
6 biji bawang kecil merah
1kg santan pekat
sekepal asam jawa
sedikit garam
beberapa helai daun pisang (untuk membakar ikan)

CARA-CARAnya;

A - bersihkan ikan pari dengan sedikit tepung gandum untuk menghilangkan lendir
   - rendam sekejap dengan sedikit asam limau bagi membuang hanyir ikan
   - perapkan ikan sekejap dengan sedikit garam lebih kurang 1/2 jam
   - sediakan tempat membakar & letak ikan tadi di atas daun pisang...bakar sehingga kekuningan

B - cili api...cekur...bawang putih...bawang kecil merah...belacan...semua nie ditumbuk atau diblend tanpa air 
   - masukkan ke dalam periuk yang sederhana besar kalu nak ummmphhh guna periuk tanah
   - masukkan santan tadi & kacau yea jangn dibiarkan nanti bimbang pecah minyak pula...
   - setelah mendidih & pekat masukkan air asam jawa...agak-agak yea jangan banyak sangat nanti masam!
   - masukkan pula ikan yang sudah dibakar tadi
   - masukkan garam & rasakan masam...masin...pedas...ermmmm....

***apa tunggu lagi...cuba laaaaaaaaaaa....pasti menjilat jari...hehehehe

- shebbie dah nak pergi ke booth semula nie...nanti kita bertemu di lain masa andai berkesempatan...semoga kalian semua bahagia dengan kehidupan yang dijalani...daaaaaaaaa.....

***senyum selalu... ikhlas dari shebbie...


3 komentar:

  1. nak guna ayam pun boleyyyy...selamat mencuba...

    BalasHapus
  2. best mumy !!! nad balek mesti masak itu pecal pari hah!! nak mamam!! huhuuhu... :)

    BalasHapus
  3. hai nad! insyaAllah...see you on 11th yea...hehehe

    BalasHapus