PAGI nie shebbie ada masalah dengan broadband shebbie so, disebabkan kita hendak menfaatkan panggilan percuma melalui bebas tolnya...shebbie telah melakukan sesuatu yang amat menggeletekkan jiwa ini...adehhhhh shebbie menggunakan 'broadband' maxis nie jadi untuk bercakap dengan 'customer service' nonya adalah '1 (800) 822-000'.... disebabkan terlalu geram & sakit hati penggunaan sudah menjadi slow-mlow shebbie pun nak 'reload' leee kononnye...hehehehe
shebbie reload melalui portal maxis yang disediakan so, transaksi berjaya tapi still tidak boleh 'loading' apa-apa pun maksudnya 'surfing' internet gagal...ermmmm...pagi nie shebbie ingin membuka email...adehhhh...tensionnya still slow-mlow...ini semua bikin hati panas beb...hehehehehe
shebbie menggunakan talian celcom untuk telefom bimbit shebbie so, kalu nak bercakap dengan 'customer service' celcom nie nonya adalah 1111.... apa lagi shebbie pun angkat handphone guna headset mp3 yang dengar lagu tu call 'customer service'...depa angkat dan bertanyakan detail kita...
setelah memberikan maklumat seperti yang di minta dia meminta kita menunggu sebentar...adehhhh...masalah timbul di mana katanya tidak dapat 'detect' info shebbie di dalam sistem depa tuuuuu...ermmm....
asyik minta no ic awam katanya...shebbie kata tu no ic sayalah...dia kata boleh bagi no ic awam tak? maksud dia apa yea? lalu shebbie terfikir mungkin ic yang didaftarkan itu no ic lama so, dia ingat shebbie nie kerja gomen kot polis atau tentera...tentera kan guna T di depan no...hehehehehe...
setelah dia kalut dan bertanyakan para customer service lainnya...dia mendapat jawapan yang serupa...tidak dapat apa-apa info pun tentang shebbie...lantas dia bertanyakan soalan cepumas...apakah broadband tu didaftarkan atas nama lain? shebbie kata nama shebbielah....dan...upppppssss.....shebbie tersebut MAXIS BROADBAND!!!
APA LAGI DIA...TERKEJUT BERUK laaaaa....hahahahahahahahaha...rupa-rupanya talian itu untuk celcom...adehhhh...sampai kiamat pun depa tidak akan boleh cari...
shebbie pun ketawa besar dan dia pun mungkin 'sebal' atau memang juga dia pun ketawa besar di sana...adehhhhh...kemaafan pun dipinta kerana shebbie telah menyusahkan dia di pepagi hari yang hening mingkin buat dia di sana....
APA-APA pun kes nie sudah selesai pun dengan membuat panggilan ke talian yang betul maxis broadband tuuuu...hahahahahahahahaaha....meh leee pekana secawan milo ais bagi coooolllll sket haaaaa.....
shebbie berkongsi nie agar tidak ada yang menjadi begini kerana sudah menyusahkan ramai orang tu...nak-nak yang bertugas di 'department customer service'...adehhhh. |
" Cikkk...saya nak order sirap limau tak mo sirap yeee...."
BalasHapushehehehehe...teh o limau siap...!
BalasHapus